Melbourne, Philip Isalnd, Mildura - Reisverslag uit Mildura, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu Melbourne, Philip Isalnd, Mildura - Reisverslag uit Mildura, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu

Melbourne, Philip Isalnd, Mildura

Door: Jeroen Dunnink

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Maart 2015 | Australië, Mildura

Melbourne, Mildura and Philip Island.

G’day everyone!!

De afgelopen 4 weken heb ik al weer aardig wat meegemaakt, dit laat ik jullie allemaal weten in mijn volgende verhaal:

4 weken geleden heb ik besloten om mijn werk bij Dutchcare op te zeggen. Ik heb dit gedaan omdat ik hier mijn 2e jaarsvisum niet kan krijgen en in Mildura wel!
Mildura? Jup, dat is the place to be for grapefruit picking haha. Bob en Roy, 2 vrienden die ik heb ontmoet tijdens mijn vlucht naar Australie, waren hier al een paar weken aan het werk en ze vertelden mij dat ik hier meteen aan het werk kon, zo gezegd zo gedaan.

De eerste dagen in Mildura waren erg warm, ik kwam hier aan met 42 graden. De eerste dagen werkten we dan ook tot 2 uur in de middag. Daarna was het echt te warm om buiten te werken. Mildura ligt 600 km boven Melbourne, dus je kunt ook niet even naar de zee voor een frisse duik. Gelukkig is hier wel een rivier waar we in kunnen zwemmen (zonder krokodillen).
De eerste weken heb ik vooral druiven geplukt, dit ging mij aardig af en ik werd er met de dag sneller in. De laatste 2 weken zijn we begonnen met het “Rolling Job’’. Hier moeten we de jonge baby boompjes begeleiden in de groei. Dit werk is een stuk leuker dan het fruit plukken zelf.

Tijdens mijn werk tussen de vines kom je het 1 en ander tegen. Op een dag liep ik met me hoofd door een mega spinnenweb en Bob maakte de grap dat er een spin op me hoed zat. Ik nam dit niet al te serieus, totdat Bob begon te schreeuwen dat hij er echt zat. Ik greep mijn super dure, coole, vette cowboy hoed en smeet het op de grond. En ja hoor, Bob had gelijk. Er liep een spin, ten grote van mijn handpalm op mijn hoed. Ik liet hem rustig van mijn pet af gaan en heb hem daarna ‘’billenkoek’’ gegeven. (mors dood)
Een andere keer liep ik vroeg in de ochtend tussen de lijnen door, naar de plek waar ik de dag ervoor geëindigd was. Ik was nog niet echt wakker en liep lekker op me gemakkie er naar toe. Toen ik dacht dat ik er bijna was, keek ik op en zag ik BOEM BATS plotseling 4 kangeroos voor me staan. Ik nam snel een paar kiekjes en weg waren ze. Dit was een zeer goed begin van de dag, heerlijk om zo in de natuur te werken!
We werken nu op de ‘’far away farm’’ en hier zie je veel hagedissen en spinnen. Op de weg terug naar huis liep er een hele grote Lizzard voor onze auto langs. Wij met zijn allen er achteraan. Het beestje kroop in een boom en poseerde geweldig voor onze ultra goede camera’s.

Tot zover farmwork.

2 weken geleden ben ik met Roy naar Philip Island geweest voor een weekend Superbikes. We hebben hier een geweldig weekend gehad, mede dankzij het PATA Honda Racing Team uit Nieuwleusen, zij gaven ons paddock kaarten voor het hele weekend AWESOME!!!

Afgelopen weekend heb ik mijn vriendin in Melbourne opgehaald en samen gaan wij verder werken en reizen!!

Ik hoop jullie tot zover genoeg te hebben ingelicht en tot kiekes,

Groeten van BOER JEROEN,

  • 20 Maart 2015 - 11:35

    Elisa:

    Jaaaaaja, zo even tussen neus en lippen door vermelden dat je een vriendin hebt? Heel nice, haha!

    Mooi verhaal weer! En wat super gaaf dat jullie die paddock kaarten gewoon kregen. Kleine wereld dan weer!

    Voor de rest: ik mis je ;)!

  • 20 Maart 2015 - 14:57

    Geesje:

    Hey Jeroen, leuk om weer wat van je belevenissen te lezen. Ook de foto's zijn leuk om te bekijken, krijgen we een heel klein beetje een idee van hoe je leven daar is.
    By the way, wat is een grote Lizzard. Ik heb geen idee, laat je het nog even horen?

    Groetjes vanuit Rouveen.

  • 12 Juli 2015 - 12:44

    Dennis Mussche:

    Heeeej, Jeroen.

    Ik lees nog steeds de mooie verhalen van je. Verwacht wel weer wat nieuwe foto's erop!!!! ;) Ga zo door. Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo Iedereen, Via deze blog wil ik iedereen die er belangstelling voor heeft, op de hoogte houden wat ik in Australie, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand aan het doen ben. Ik ga een jaar werken en reizen door deze landen en heb er ontzettend zin in!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 914
Totaal aantal bezoekers 9757

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 21 Oktober 2015

Australie

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Living my dream

Landen bezocht: