Eerste 2 weken Aussie - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken Aussie - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken Aussie

Door: Jeroen Dunnink

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

03 November 2014 | Australië, Batemans Bay

Even een update vanuit het mooie Australië.

Na een lange vlucht zijn we aangekomen in het Sydney. We zijn met een busje opgehaald vanaf het vliegveld en zijn meteen doorgereisd naar een plekje waar je een mooi uitzicht hebt op het Opera House. Het was lekker binnenkomen, want het was die dag 28 graden!!

Zaterdag 25 oktober, 07:00 uur
Ontbijt met de groep om daarna met een busje naar verschillende plekken in de Blue Mountains te gaan. Na de blue Mountains zijn we nog naar een wild life park geweest om daar Koala’s, krokodillen, tasmanian devil etc te bekijken. ‘s Avonds bij Italiaan bij het hostel gegeten en de club om de hoek bezocht.
Zondag 26 oktober, 09:30 uur
Ontbijt en bus gepakt om een wandeling te maken en te eindigen op Shelly Beach in Sydney. Hierna konden we nog even shoppen om kleren te kopen voor het eindfeest van Australian Backpackers die avond, Thema: NEON. Voor het feest gegeten bij pizzeria en daarna NEON eindfeest, mwah feestje. Na nog wat drankjes en wat standup comedie van dronken mensen in de openbare ruimte van het hostel zijn we naar bed gegaan. Op de kamer hadden we nog een heel avontuur met een enorme kakkerlakken en 4 schijterige kerels, maar we leven nog.
Maandag 27 oktober, 10.30 uur
Op deze mooie maandagochtend zijn we wezen SUPPEN. (sup: stand up paddeling)
Het was een leuke ervaring om te doen, maar we waren veel te ver het meer ingegaan, waardoor ik bek af was toen we terugkwamen. In de avond zijn we wezen bbqen met de groep aan het strand. (overal in Australië zijn plekken aan het strand waar bbq’s staan, deze zijn voor openbaar gebruik en met 1 klik op de knop staat hij aan).
Dinsdag 28 oktober, 07.45 uur
TIJD OM TE LEREN SURFEN!!!! Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik ging leren surfen. Na een paar goede instructies van de leraren, mochten we dan eindelijk het water in. Na een paar keer flink op me plaat te gaan, stond ik dan eindelijk op me plankie! Later op de dag kon ik zelfs al wat hogere golven pakken. Kortom: een geweldige ervaring, wat we zeker dit jaar nog 100 keer gaan doen! In de avond weer een bbq op het strand, maar dan wel met onze gezellige reisleiding!!

3 November 2014, 18.00 uur
Wanneer ik dit schrijf, ben ik met Sjoerd, Jan en Raoul in Batemans Bay. We hebben samen een super vette auto gekocht en het plan is om van Sydney naar Melbourne te gaan.
Gisteravond zaten we op een camping waar ongeveer 30/35 kangaroos leven. Het is echt te gek om uit je tentje te komen en er staat opeens een groepje van 10 kangaroos voor je tentje!! (was eerst wel even schrikken)

Dit waren in het kort mijn eerste 2 weken in Aussie!!!

Greetzzz mates

  • 03 November 2014 - 08:56

    Geesje Hoeve-Dunnink:

    Leuk om je ervaringen te lezen Jeroen! Fijn dat je het zo goed naar de zin hebt.

  • 03 November 2014 - 09:02

    Marloes:

    Leuk! Mooie four-wheel drive zag ik al :)

  • 03 November 2014 - 15:20

    Elisa:

    Super leuk om te lezen! Vooral dat surfen lijkt me mooi. Wij verwachten minstens foto's van vijf meter hoge golven die onze neef even mee pakt like a pro :p. Terwijl jij in een dikke bak rondrijdt, toer ik in een Golfje (met instructeur ernaast, dat dan weer wel). Have fun!

  • 03 November 2014 - 21:55

    Roelo:

    Mooi verhaal Jeroen. Geniet er van !!!

  • 04 November 2014 - 19:20

    Roel En Aaltje:

    Wat een belevenissen daar in Australië. Fantastisch zeg. Erg leuk dat jullie zo'n gezellig clubje hebben.
    Stoere auto hoor! Wanneer komen de foto's erbij?

  • 06 November 2014 - 15:06

    Opa En Oma Dunnink:

    hallo jeroen, bedankt voor het telefoontje, je hebt het best naar de zin zo te horen en lekker toeren met zo,n dikke auto, gegroet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo Iedereen, Via deze blog wil ik iedereen die er belangstelling voor heeft, op de hoogte houden wat ik in Australie, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand aan het doen ben. Ik ga een jaar werken en reizen door deze landen en heb er ontzettend zin in!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 9781

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 21 Oktober 2015

Australie

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Living my dream

Landen bezocht: