REISVERSLAG NUMMER 3! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu REISVERSLAG NUMMER 3! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jeroen Dunnink - WaarBenJij.nu

REISVERSLAG NUMMER 3!

Door: Jeroen Dunnink

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 December 2014 | Australië, North Melbourne

G’day family, friend and followers!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje geplaatst heb op mijn blog, maar hier is er weer 1 vanuit het zomerse Melbourne.

We zitten nu 3 weken in het super mooie Melbourne en ik woon nog steeds in hetzelfde huis met mijn 3 andere mede reizigers.
De eerste weken hier in Melbourne hebben we vooral de stad verkent en leuke dingen gedaan. Er is zoveel te doen en te zien hier in de stad. Het uitgaan bevalt hier ook super goed, als we uitgaan gaan we altijd eerst naar het Asian Beer Cafe. Hier is het bier redelijk goedkoop en het smaakt goed. Vaak meeten we hier met de medereizigers, die de eerste week samen met ons in Sydney waren. Hier heb ik vorige week ook even een biertje gedaan met Hilly de Haan, die hier ook op reis is! Even gezellig bijgekletst!

Sky-deck! (297 meter hoog)
Dit is het hoogste gebouw van Melbourne, hier moesten wij dus even een kijkje nemen. Gelukkig hadden we mooi weer bij, waardoor we in de verte Philip Island konden zien. Verder ziet de stad, het strand en de zee er prachtig uit vanaf deze hoogte.

Melbourne Victory – Brisbane Roar, Etihad Stadium
Wij waren best benieuwd naar het niveau van het Australische voetbal, dus we hebben bovenstaande wedstrijd bezocht. Het stadion is een beetje verstopt tussen alle hoge gebouwen, een beetje te vergelijken met de stadions in London. Het was een duel tussen de nummer 3 en 7. Er waren relatief weinig mensen in het stadion, wat al genoeg zegt over de populariteit van het voetbal hier. Na 30 minuten voetbal en 3 bier verder, had ik al geconcludeerd dat wij met het oude VV Staphorst A1 prima in deze competitie mee konden doen.
De uitslag was 1-0 en het was ook nog eens een eigen doelpunt.
Kortom, het was gezellig op de tribune en de wedstrijd moesten we maar snel vergeten….

Ik ben nu 6 weken in Australië en de centjes gaan er hard doorheen als je geen werk hebt. Jan en Raoul zijn ondertussen van werk voorzien via Jan zijn werk in Nederland.
Sjoerd en ik zijn nu al 2 weken op zoek naar werk en dit is echt moeilijk als je niks geen connecties hebt hier in Melbourne. We zoeken vooral via de Australische marktplaats, 100 keer ons CV opgestuurd, niets terug gekregen.

Afgelopen weekend ben ik op visite geweest bij Harry en Marjanne Veerman + kids en Hendrik Dunnink. We hebben s avonds heerlijk de BBQ aan gehad en hebben het super gezellig gehad. Rond een uur of 12 ben ik met Hendrik naar een stadje in de buurt gegaan. Hier hebben we tot de late uurtjes gefeest met de locals daar!
De volgende dag ben ik met Hendrik en Sophie wezen toeren in onze dikke 4x4. We hebben een erg gezellige dag gehad en zijn lekker naar het strand geweest!

Marjanne werkt bij Dutchcare in Frankston en heeft daar voor mij gevraagd of ze nog mensen nodig hadden in de zorg. Ik heb contact met Dutchcare gezocht en ik heb gisteren mijn sollicitatie gesprek gehad en ik ben aangenomen! Ik ga daar werken als verzorgende en na 2 weken als verzorgende IG, dit betekend dat ik de medicijnen ook mag doen. Ik heb er onwijs zin in!
Omdat Frankston wat te ver weg is van Melbourne, verblijf ik de komende tijd bij Harry en Marjanne, dit is een stuk dichtbij Dutchcare. Als het een beetje mee zit is volgende week al het papierwerk rond en kan ik zo snel mogelijk aan het werk!
(wat fijn dat er familie in Australië woont)

Aankomend weekend gaan wij met een groepje Nederlanders naar STEREOSONIC, met o.a. DJ TIESTO en CALVIN HARRIS!!

De zomer is hier begonnen dus ik ga de komende tijd lekker genieten van het weer en van mijn werk! Iedereen weer bedankt voor het lezen!!!

Groetjes,

Jeroen

  • 04 December 2014 - 09:54

    Geesje:

    Hey Jeroen, leuk om weer wat te lezen van je belevenissen in het verre Australië. Jij gaat de zomer tegemoet, en wij hier de winter. Het is hier soms goed koud. Fijn, dat je nu werk hebt, ook weer een nieuwe uitdaging.

    Groetjes vanuit Rouveen.

  • 04 December 2014 - 12:10

    Elisa:

    Jeroen, super leuk dat je werk gevonden hebt! Heel fijn inderdaad dat je familie je daar dan wil helpen. Ik begin je wel te missen, helemaal als je er straks niet bij kunt zijn op het knalfeest van Rozemarijn en mij in Grunn en er dus één iemand minder is om mij in de rondte te zwieren (denk: bruiloft Marloes en Henk) :p. Have fun over there!

  • 05 December 2014 - 19:35

    Annet:

    Hoi Jeroen, leuk verhaal heb je er weer op staan!!!! Succes met je baan!! En verder heerlijk gaan genieten van alles!! Liefs Carlo & Annet en een hele dikke knuffel/zoen/smok/smak van Esmé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo Iedereen, Via deze blog wil ik iedereen die er belangstelling voor heeft, op de hoogte houden wat ik in Australie, Nieuw-Zeeland, Taiwan en Thailand aan het doen ben. Ik ga een jaar werken en reizen door deze landen en heb er ontzettend zin in!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 943
Totaal aantal bezoekers 9778

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 21 Oktober 2015

Australie

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Living my dream

Landen bezocht: